BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 21, 2010

今晚难以形容的心情

今晚的心情不是很好,后天有考试了

这没心情的黑夜超级折磨我的人生,面对着的是残酷的感觉
我告诉自己我不能在荒废时间,一定要在这个学期拉回成绩
但是为什么在关键时刻我的心情才在谷底里?试着复原

其实很简单,我自是又在埋怨,怨天尤人罢了,不用管我
埋怨着为什么我没有这样的资格?为什么一定是我?
老实说,很多事情我们都很难控制
可是我坦诚我在大学开心的日子有限,体会了很多冷言冷语
让我学会了如何面对身边的小人,
让我学会在角落哭泣是多么得不值得,多么的笨
小小脆弱心灵不断受到外在攻击,免疫力天天下降
换来的是我自己的坚强,我不曾告诉任何人我面对的委屈事
就算是我的家人我都没有半点透露....我不是不想

而是,而是, 我不想他们看遍我这个孩子
其实我今天的成就有很大影响是来自自己的家庭
他们不知道在我六年级的时候我拿到成绩的时候我很开心的拿给他们看
可是他们冷眼看了,没有什么表示,没有感想。我知道是因为我的成绩不比哥姐好
那种感觉我还记着到现在,没有一刻是在我心里消失
现在想起就犹如刀割心口
我曾经对自己发誓一定要做到最好,现在也一样,不可以在他们面前倒下

我知道要改变是要靠自己的,我会努力
有时候觉得自己的性格和想法还比女人更衰,一下感触一下感慨一下感动
是不是感情丰富世界的人才会有如此的想法?
因该是把




2 comments:

Lily said...
This comment has been removed by the author.
Lily said...

hey there bro, u know wat~ dis semester only i realized, dat life is not a race. Even though dis may b a reality in d world out there, everyday we r chasing & racing 4good results, good performance, good job & $$ so that we could get a better satisfaction & life. But it's not worthy if i exchange my soul & true joy with the Race out there.

I used to study for people, coz i don1 2b looked down by them.I hv an intelligent sister. each time i gave myself 2much pressure 2study so dat i could please my dad & able to get into d "intelligent group" category. Well~ not anymore,coz dis time im not studying 4any men but 4d 1 up there.i find dat der is mor joy in studies, mor drive+momentum 2go more miles & less pressure @d same time.

don push urself 2hard only JUST to please men. u can win back a better soul + 4a better future @d same time if u hav it right

God bless u in dis finals :)
(雅各)James 1:5